Als merkregisseur fungeer ik als sparringpartner voor jouw project, organisatie of initiatief. Dat kan op interimbasis als projectleider, maar ook op opdrachtbasis als adviseur. Ik ga het gesprek aan met jou en je collega’s. Samen doorgronden we de unieke kwaliteiten van jouw organisatie. Ik analyseer wat jij of jullie vertellen en luister tussen de regels door. Dat wat me opvalt, koppel ik op een respectvolle, maar eerlijke manier terug. Met als doel: samen tot de kern van jouw merk komen. Een onafhankelijke rol helpt jullie om met een frisse blik naar je merk te kijken, om vanuit daar verder te bouwen aan dat merk. En als je wilt, help ik je mee om het te realiseren.
Ik richt me op de volgende vier speerpunten:
Is er sprake van een fusie, een nieuw initiatief of veranderde koers?
We gaan samen terug naar de kern. Wie ben je en wat wil jij betekenen?
De merkidentiteit van jouw organisatie, oftewel, het DNA van jouw organisatie, initiatief, stad of regio. Dát is de kern van wie je bent en wat jij wilt bijdragen aan deze wereld. Het legt het fundament onder alles wat je doet en hoe je het doet. Ik creëer en houd overzicht en help je van daaruit met de vervolgstappen. Hierbij gaat het om het maken van (soms lastige) keuzes om dié versie van jezelf te laten zien die eigen, onderscheidend en relevant is.
Ik blijf beschikbaar om in te pluggen waar nodig. Immers, een merk bouw je niet in een maand, maar is een traject van de lange adem.
Ik plant met jou de zaadjes om te kunnen bloeien.
Zie je door de bomen het bos niet meer? Heb je het gevoel dat je niet de resultaten behaald die je verdiend?
Ik help je orde scheppen in de chaos. Ik kijk met je mee naar de plannen, we duiken in de strategie en kijken hoe je weer grip krijgt op je merk. We maken een grondige analyse om aan de hand daarvan te werken aan een stappenplan voor optimalisatie. Een extra paar betrokken ogen en oren om je te helpen.
Welke versie van jezelf wil jij laten zien? Ik denk graag met je mee.
Hoe raak je je doelgroep?
Ik help je je merk tot leven te wekken en impact te maken bij je doelgroep. Hoe kun jij met een (duurzaam) productaanbod inspelen op de behoefte van je doelgroep? Hoe vertel je het verhaal van je organisatie door middel van een product, event of campagne? Hoe voorkom je het ‘zenden’? Maar ga je daadwerkelijk in gesprek met je doelgroep en creëer je die verandering? Hoe ‘raak’ je je doelgroep?
Ik help je toe te werken naar een totaalbeleving: alles wat je doet, moet passen bij wie je bent. Hiervoor staan voor mij twee termen centraal: consistentie en (de bewaking van) kwaliteit. Een onderscheidende merkbeleving is belangrijk voor onder andere de herkenbaarheid, duidelijkheid, focus en (emotionele) binding met je klant. En die emotionele binding is belangrijk: hiermee kun je mensen activeren, trots realiseren en gedragsverandering creëren. Om zo daadwerkelijk impact te maken met jouw organisatie, initiatief, stad/regio.
Zodat al jouw klanten passen bij wie je bent.
Adviestrajecten in city- en regiobranding
Met een achtergrond in regiomarketing en -branding ben ik als een vis in het water als het gaat om dit vakgebied. Met mijn jarenlange ervaring help ik steden en regio’s graag mee aan het bouwen van een sterk imago op basis van het DNA van een plek.
Meer weten? Stuur me even een berichtje.
Lianne Lugies
06-21116719
lianne@lidentite.nl